
Japánban még mindig ritkaságnak számít a magyar bor, pedig a Tokaji Aszú híre már eljutott a szigetországba. A Wines of Hungary által szervezett négynapos programsorozat azonban komoly lépést tett afelé, hogy a magyar borok megmutathassák: minőségükkel, sokszínűségükkel és egyediségükkel megérdemlik a figyelmet a világ egyik legizgalmasabb piacán.
A Hungary Goes to Japan című eseménysorozat a Sakura Women’s Wine Awards csapatával egy inspiráló női kerekasztal-beszélgetéssel indult, ahol három kiváló magyar borásznő osztotta meg tapasztalatait a japán borvilág női szereplőivel:
- Bárdos Sarolta, aki a vulkanikus Tokaji borvidékről érkezett, és a Tokaji Aszúval, valamint a Furminttal ismertette meg a közönséget;
- Sebestyén Csilla Szekszárdról hozta el a Bikavért, valamint bemutatta a hozzá szorosan kapcsolódó, legelterjedtebb hazai kékszőlőfajtát, a Kékfrankost;
- Kövesdi Zsófia pedig Villány testes vörösborait mutatta be a japán közönségnek.
A program során őszinte történetek, gyakorlati tanácsok és valódi közösségi élmény született.
A második napon japán sommelier-k, étteremtulajdonosok és szakemberek ismerkedtek meg a magyar borokkal. A tematikus kóstolók és egy magyaros ebéd során a vendégek az ízek mellett az üzleti lehetőségeket is felfedezhették.
A harmadik napon a kereskedelmi kapcsolatépítés került előtérbe. Japán importőrök és disztribútorok exkluzív B2B eseményen találkozhattak a magyar borkínálattal, amelyet kóstolók és prezentációk tettek élményszerűvé. A háttérben pedig már valódi partnerségek formálódtak.
A negyedik, egyben utolsó nap a borturizmus és a média napja volt: borászaink a magyar borvidékek látványosságait mutatták be japán újságíróknak és turisztikai szakembereknek. A program nemcsak kiváló borokat és élményt kínált, hanem bemutatta a magyar vendégszeretetet is.
A komoly érdeklődés és a visszajelzések alapján elmondhatjuk, hogy sikeres volt a magyar bor bemutatkozása a 2025-ös Oszakai Világkiállításon, és megvillantotta a magyar borügy távlati lehetőségeit Japánban. Egyértelművé vált, hogy a magyar bordiplomácia hidat épít kultúrák, ízek és piacok között.