Az Expo hat hónapos időszaka tizenkét-napos Tematikus Hetekre került felosztásra. A cégek számára előnyös, ha a kiutazást a saját tevékenységi területükhöz kapcsolódó témahetekhez igazítják, mivel ezek alatt világszinten koncentráltabb szakmai és üzleti jelenlét várható. Így a vállalatok jobban kihasználhatják a hasonló profilú cégekkel való kapcsolatok építésének lehetőségét.

A 184 napon át tartó Oszakai Világkiállítás egyik kiemelt célja, hogy elősegítse a nemzetek közötti párbeszédet olyan kérdésekben, amelyek jelentős hatással vannak a globális közösség jövőjére és a társadalom fejlődésére. A minél hatékonyabb tudásmegosztás érdekében a szervezők Tematikus Hetekre osztották a rendezvény hat hónapos időtartamát, dedikált időt és kiemelt figyelmet biztosítva ezzel az egyes témáknak. E hetek során olyan kérdések kerülnek fókuszba, mint például az egészség és jóllét, béke és biztonság, tanulás és oktatás vagy az alapvető emberi szükségletek kielégítése. A szervezők a Tematikus Hetek megszervezésével arra törekszenek, hogy a lényeges kérdések minél alaposabb és hatékonyabb megvitatása érdekében egy asztalhoz ültesse mindazokat a szakembereket, gondolkodókat, üzleti és állami vezetőket, akik releváns hozzájárulást tudnak nyújtani a témákhoz.  Ezeken az alkalmakon várhatóan a világ minden tájáról érkező üzleti és államigazgatási szereplők is jelen lesznek, akik kiemelt figyelmet fordítanak az adott témában felmerülő kihívások és kérdések megoldására. Javasoljuk a hazai vállalkozásoknak, hogy a Tematikus Heteket figyelembe véve tervezzék meg részvételüket az Expón. Részletes információk a Tematikus Hetekről weboldalunkon az üzleti partnereknek szóló menüpont alatt, illetve az Oszakai Világkiállítás hivatalos honlapján találhatók.